Dag 11: The Isle of Skye

30 september 2015 - Dunvegan, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was de zwaarste dag tot nu toe. We hebben veel gelopen en geklommen, maar wat hebben we veel moois gezien. Het was het absoluut waard.

The Old Man of Storr:

Om bij The Old Man of Storr te komen moesten we 90 minuten bergopwaarts wandelen, waarvan het tweede deel amper een pad had. Er lag wel een soort van pad maar er lagen een heleboel keien en steentjes en het ging erg steil omhoog. Het was echt een zware wandeling, zeker met mijn fantastische knie (en daarna moet je dus nog terug naar beneden), maar het uitzicht was het waard! Man wat was het mooi daarboven! The Old Man of Storr is een grote losstaande rots van 48 meter hoog die gevormd is door verschillende landverschuivingen.

DSC_0440DSC_0441DSC_0442DSC_044412088453_942802945758531_8568297552245015097_n12074856_942802509091908_5326665671023020945_n

Lealt Falls:

Onderweg naar de volgende stop zijn we nog even gestopt bij het viewpoint van Lealt Falls.

DSC_0445DSC_0449

Kilt Rock:

Daarna zijn we even gestopt bij Kilt Rock ook dit is een fantastisch uitzichtpunt over de kliffen en een watervalletje.

DSC_0456DSC_0459

Fearie Glen:

Eigenlijk is dit gewoon een mooi stukje natuur. Het is het ideale plekje om lekker even te zitten en je te verwonderen over het mooie uitzicht.

DSC_0463DSC_0469DSC_0467

Dunvegan Castle:

Dunvegan Castle is het kasteel van de clan Macleod. Het is het oudste nog steeds bewoonde kasteel van Schotland. De Chiefs van de clan Macleod wonen er al meer dan 800 jaar. Het kasteel is halverwege de 14e eeuw gebouwd, op de plaats van een voormalig Noors fort. Wij vonden dit persoonlijk niet een heel indrukwekkend kasteel om te bezoeken. Omdat het nog steeds bewoond is kun je niet alles van het kasteel bekijken en daarnaast kan het hier en daar wel wat onderhoud gebruiken. De tuin die erbij zat was wel mooi om even door heen te wandelen.

DSC_0476DSC_0470DSC_0471DSC_0473

Fairy Pools:

Tenslotte zijn we helemaal gesloopt (vooral ik) aangekomen bij de Fairy Pools. Toen we daar eenmaal aankwamen bleek dat we nog een enorm end moesten lopen om daar te kunnen komen en daar hadden we echt niet meer de benen voor. Ik heb wel het gevoel dat we echt wat gemist hebben want als ik de foto's op internet bekijk is het prachtig. Heel helder blauw water met een waterval. Wij hebben alleen wat watervalletjes en beekjes gezien.

DSC_0480DSC_0483DSC_0485DSC_0489DSC_0493

Inmiddels zijn we doodmoe in de B&B aangekomen en hebben we, ondanks de plannen om een restaurantje op te zoeken, toch maar gekozen voor wat van de supermarkt. Vroeg naar bed, want morgen weer een nieuwe dag!

1. Leoni Lips-van Luijn:
    2 oktober 2015
    Vandaag de tijd genomen om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Wat een prachtig land, mooie foto's en geweldig weer! Genieten maar..