Dag 14, 15 & 16: Glasgow

5 oktober 2015 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Helaas heeft tijdens onze drie dagen in Glasgow het weer niet echt mee gewerkt. Door veel regen en dichte mist hebben we bijna geen foto's kunnen nemen en de foto's die we wel konden nemen waren niet echt top. Maar opzich hebben we ons er wel vermaakt. Het waren 3 wat rustigere dagen qua planning en daar waren we beide opzich ook wel aan toe.

DAG 14:

Kelvingrove art gallery and museum:

De eerste dag in Glasgow zijn we begonnen bij Kelvingrove art gallery en museum. Om hier te komen moesten we eerst de trein en daarna the underground pakken en daarna een stukje wandelen door het Kelvingrove Park. In dit museum staat werkelijk van alles. Van schilderijen tot beeldjes en van opgezette hedendaagse dieren tot replica's van dinosaurus skeletten. Helaas mochten we binnen geen foto's maken.

DSC_0509DSC_0510

Hierna zijn we even gaan lunchen bij Brewdog. Ik voelde me echt niet top en heb deze lunch zeer beperkt gehouden, maar volgens mij heeft Dennis prima gegeten, haha!

Hunterian museum:

Daarna zijn we naar het Hunterian museum gegaan dat zich in the University of Glasgow bevind. Dit is het oudste museum van Schotland. Het is gebaseerd op de collectie van William Hunter, die deze in 1783 ter beschikken stelde aan de universiteit. Ook hier mochten we geen foto's maken.

Rond 15:30 waren we alweer terug in de B&B en omdat ik me niet lekker voelde en we beide moe waren, hebben we wat makkelijks gehaald bij de supermarkt.

DAG 15:

Deze morgen voelde ik me gelukkig al iets beter, maar nog steeds niet top :(. Ik werd in ieder geval wel iets vrolijker toen ik een eekhoorntje in de boom voor onze B&B zag zitten!

DSC_0513DSC_0516

Necropolis:

We zijn de dag begonnen met een wandeling naar de Necropolis, die omdat we aan de verkeerde kant van dit immense kerkhof uitkwamen, iets langer werd dan de geplande 15 minuten. Dit kerkhof stamt uit de Victoriaanse tijd. Er staan onder andere een aantal monumenten.

DSC_0517DSC_0518DSC_0520

St. Mungo museum:

St. Mungo is een museum over het religieuze leven. Binnen waren allerlei objecten tentoongesteld over voornamelijk de 5 grootste godsdiensten / levensovertuigingen. (christendom, jodendom, islam, hindoeïsme, boeddhisme). Ook was er een tentoonstelling over engelen in verschillende religies.

Glasgow Cathedral:

Deze oorspronkelijk katholieke kathedraal stamt uit de 12e eeuw en heeft vandaag de dag nog steeds een actieve functie voor de Schotse kerk. Er wordt gezegd dat hij gebouwd is op de plaats waar St. Mungo (de beschermheilige van Glasgow) zijn kerk ooit had gebouwd. Zijn tombe vind je in de crypte onder de kerk.

DSC_0519

Provand's Lordship:

Dit is het oudste nog bestaande huis van Glasgow en het stamt uit 1471. Gezegd wordt dat Mary Queen of Scots er een tijdje heeft verbleven, maar dit is nooit bewezen. Grappig details: De tuin die erbij hoort heet Saint Nicholas Gardens.

Ook deze dag waren we al vroeg terug in de B&B, zo rond 14:30. 's Avonds waren we te moe om nog uit eten te gaan, dus hebben we een broodje gehaald bij the Subway.

DAG 16:

Eigenlijk was het plan om vandaag het centrum van Glasgow in te duiken om daar wat rond te wandelen, maar door dat het echt pijpenstelen regende is dit plan letterlijk in het water gevallen. Het was zo slecht dat we besloten hebben om overdag in de B&B te blijven en een beetje uit te rusten en pas 's avonds richting het centrum te gaan met de trein.

Hard Rock Café:

We hebben eerst wat gegeten bij het Hard Rock Café. Ik voor de verandering een keer geen burger bij het HRC maar een stuk zalm en Dennis is van de Spareribs afgestapt voor een pulled pork sandwich, haha! Daarna natuurlijk nog even in de shop gekeken. Ik heb een vest gekocht en Dennis een shirt en een pin. En we hebben even de beloofde pin voor mijn moeder gehaald. (Ze had er nog geen uit Glasgow)

20151005_183128

Daarna hebben we nog even een klein stukje door het centrum gelopen en gekeken naar de beelden met pionnen op hun hoofd. Ik denk dat de mensen in Glasgow wat minder whisky moeten drinken, haha!

20151005_203207IMG-20151005-WA0012IMG-20151005-WA0015

Daarna zijn we terug gegaan voor de laatste nacht in onze B&B in Glasgow. Morgen gaan we via een aantal stops terug naar Edinburgh!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade