Dag 10: Inverness - Drumnadrochit - Fort Augustus - Dornie - Portree

29 september 2015 - Portree, Verenigd Koninkrijk

Urquhart Castle:

Onze dag begon vandaag bij Loch Ness. Aan de oever van dit meer staat Urquhart Castle. Het is de ruïne van het grootste middeleeuwse kasteel van Schotland. De huidige ruïnes dateren van de 13e tot en met de 17e eeuw. Vanaf het Kasteel heb je een prachtig uitzicht over Loch Ness. Nessie hebben we niet gezien, maar volgens mijn vader komt dat omdat we haar niet gelokt hebben met echte Nederlandse stroopwafels ;)

DSC_0406DSC_0408DSC_0409DSC_0410DSC_0411DSC_0412DSC_0413DSC_0414DSC_0418

Caledonian Canal Locks:

In Fort Augustus zijn een aantal sluizen te vinden die zorgen dat de boten veilig stroom op- en afwaarts kunnen komen. Het zijn 5 sluizen die om en om open gaan zodat het water naar het juiste niveau kan

DSC_0424DSC_0425DSC_0428DSC_0430

Eilean Donan Castle:

De laatste stop van vandaag lag op het eiland Donan. Dit kasteel is gebouwd in de 13e eeuw en was een burcht van de clan Mackenzie en de clan Macrae. Het werd in 1719 vernietigd en het is tussen 1919 en 1932 opnieuw opgebouwd. Het is in een aantal films gebruikt, waaronder in Highlander en James Bond The world is not enough. In de zee die je ziet vanuit het kasteel, kun je als je geluk hebt dolfijnen, otters en zeehonden zien. Blijkbaar hadden wij geen geluk....

DSC_0431DSC_0432DSC_0433DSC_0434DSC_0435DSC_0437

Inmiddels zijn we aangekomen in onze B&B op the Isle of Skye. Morgen gaan we het voornamelijk noordelijke stuk van dit eiland bekijken.